administrarea domeniului public si privat
·
COMPARTIMENT TOPO
Cadrul legal:
• Activitatea compartimentului TOPO al Primăriei orașului Năsăud are la
baza un pachet de legi, hotărâri de guvern și ordonanțe de urgență
care sunt elaborate în vederea satisfacerii cererii cetățenilor din
orașul Năsăud și din cartierele aferente: Cartier Lușca, cartier
Liviu Rebreanu;
• Legea nr. 18/1991 – republicată, a fondului funciar;
• Legea nr. 167/1997 pentru modificarea și completarea Legii fondului
funciar nr. 18/1991;
• Legea nr. 1/2000, pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra
terenurilor agricole și a celor forestiere solicitate potrivit Legii
fondului funciar nr. 18/1991 și a Legii nr. 167/1997;
• Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și
justiției și unele măsuri adiacente.
Atribuțiile cu caracter general ale Compartimentului TOPO din carul
Primăriei oraș Năsăud sunt:
• Eliberează adeverințe solicitate, în baza actelor normative în vigoare,
și pe baza documentelor (acte de carte funciară), datate cu cel mult 48 de
ore față de data depunerii cererii;
• La solicitarea membrilor executivului sau a membrilor Consiliului Local
Năsăud se întocmesc referate necesare aprobării unor Proiecte de Hotărâri
privind situația unor terenuri de pe raza orașului Năsăud;
• Urmărește activitatea de marcare a masei lemnoase de pe terenurile cu
păduri, întocmirea A.P.V. –urilor și verificarea
dosarelor care se depun în vederea ținerii licitațiilor de vânzare a
masei lemnoase de pe terenurile cu păduri, în conformitate cu prevederile
tehnice din amenajamentele silvice în vigoare;
• Preia, înregistrează, și analizează cererile depuse, însoțite de
actele doveditoare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 247/2005;
analizează și face propuneri de soluționare a acestora în Comisia
locală pentru oficierea legilor fondului funciar;
• Analizează și face propuneri în vederea soluționării modificărilor
depuse în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/2001;
• Face punerea în posesie a terenurilor retrocedate în conformitate cu
prevederile legilor fondului funciar și întocmește
documentațiile, prevăzute de legislația în vigoare, pentru eliberarea
titlurilor de proprietate.